07-09-2020, Saat: 12:18
Kıyamet koptuktan bir müddet sonra mendub.com Allâhü Teâlâ'nın emriyle ikinci bir nefha (surun üfürülmesi) ile bütün insanlar yeniden hayat bularak kabirlerinden kalkavak, mahşer meydanında toplanacaklardır.
Bir insanın bedeni yüz binlerce parçaya ayrılsa, her tarafa savrulsa, çürüyüp bübütün mahvolsayine bunlar Allâhü Teâlâ'nın ilminden, kudretinden çıkmış olamaz. Hak Teâlâ bunları dilediği zaman kudretiyle bir araya toplar, yeniden diriltir.
İnsanların böyle yeniden hayat bulmayarına haşr-i ecsad denir ki ruhların cesetlerine yeniden girmesidir.
İnsan ölünce, ruhu başka bir aleme, cesedi de kabre gider. Kabrinde mendub.com "Münker ve Nekir" denilen melekler tarafından sorguya çekilecek, "Rabbin kimdir? Peygamberin kimdir? Dinin nedir? Kıblen neresidir?" diye sual olunacaktır ki buna (Kabir Suali) denir. Orada ameline göre ya rahat yaşar veya azab görür. O aleme berzah denir ki, dünya ile ahiretten başka bir alemdir. Hayat ile ölüm arasında uyku nasılsa, dünya ile ahiret arasında berzah alemi de öyledir. Bunun mahiyetini ancek Allâhü Teâlâ bilir.
İşte ruhlar, ölümden, ebedi surette fena bulmak (yok olmak)tan kurtulmuş oldukları için, ahiret başlayınca her ruh, kudret-i ilahiye ile teşekkül edecek olan kendi kendi sahibinin bedenine girer, birlikte mahşere gider ki bu, haddizatında cismani ve ruhani haşirden başka bir şey değildir.
Mahşerde her mükellef insan, sual ve cevaba tabi olacak, amel defteri kendisine verilecek, dünyadaki amelleri mizana konulacak, mü'minlerin bir kısmı peygamberlerin ve sair büyük zatların şefaatlerine nail olacak, her kişi mendub.com "Sırat" denilen köprüden geçmek mecburiyetinde kalacak, insanların bir kısmı sırattan geçerek cennete girecek, bir kısmı da cehenneme düşecektir.
Sual ve cevap, ahiret gününde Allâhü Teâlâ tarafından insanların ve cinlerin sorguya çekilmesidir. mahşerde büyük bir adalet mahkemesi kurulacak, herkesten dünyada yaptıkları sorulacak, ona göre hakkında karar verilecektir.
Bir insanın bedeni yüz binlerce parçaya ayrılsa, her tarafa savrulsa, çürüyüp bübütün mahvolsayine bunlar Allâhü Teâlâ'nın ilminden, kudretinden çıkmış olamaz. Hak Teâlâ bunları dilediği zaman kudretiyle bir araya toplar, yeniden diriltir.
İnsanların böyle yeniden hayat bulmayarına haşr-i ecsad denir ki ruhların cesetlerine yeniden girmesidir.
İnsan ölünce, ruhu başka bir aleme, cesedi de kabre gider. Kabrinde mendub.com "Münker ve Nekir" denilen melekler tarafından sorguya çekilecek, "Rabbin kimdir? Peygamberin kimdir? Dinin nedir? Kıblen neresidir?" diye sual olunacaktır ki buna (Kabir Suali) denir. Orada ameline göre ya rahat yaşar veya azab görür. O aleme berzah denir ki, dünya ile ahiretten başka bir alemdir. Hayat ile ölüm arasında uyku nasılsa, dünya ile ahiret arasında berzah alemi de öyledir. Bunun mahiyetini ancek Allâhü Teâlâ bilir.
İşte ruhlar, ölümden, ebedi surette fena bulmak (yok olmak)tan kurtulmuş oldukları için, ahiret başlayınca her ruh, kudret-i ilahiye ile teşekkül edecek olan kendi kendi sahibinin bedenine girer, birlikte mahşere gider ki bu, haddizatında cismani ve ruhani haşirden başka bir şey değildir.
Mahşerde her mükellef insan, sual ve cevaba tabi olacak, amel defteri kendisine verilecek, dünyadaki amelleri mizana konulacak, mü'minlerin bir kısmı peygamberlerin ve sair büyük zatların şefaatlerine nail olacak, her kişi mendub.com "Sırat" denilen köprüden geçmek mecburiyetinde kalacak, insanların bir kısmı sırattan geçerek cennete girecek, bir kısmı da cehenneme düşecektir.
Sual ve cevap, ahiret gününde Allâhü Teâlâ tarafından insanların ve cinlerin sorguya çekilmesidir. mahşerde büyük bir adalet mahkemesi kurulacak, herkesten dünyada yaptıkları sorulacak, ona göre hakkında karar verilecektir.