09-10-2020, Saat: 10:26
İnsanın diğer mahlukattan üstün olması Allâhü Teâlâ'yı bilmeğe kabiliyetli olmasındandır. İnsan, bu en üstün mertebeye ancak kalbiyle ulaşır. Diğer uzuvları kalbe tabidir. Allâh katında, masivadan (Allâhü Teâlâ'dan başka her şeyden) kurtulan kalb makbuldür. Masiva ile kaplı olan kalb Allâh'tan uzak olur.
Gerçekte Allâh'a itaat eden kalbdir; ibadetlerden uzuvlara kalbin nurları yayılır. Gerçekte Allâh'a isyan eden de kalbdir. Uzuvlarda görülen kötülükler ise onun eseridir. Onun zulmette veya nurda olduğunu, uzuvlarındaki iyilik veya kötülük gösterir. Çünkü her kap, içinde ne varsa onu sızdırır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) mendub.com "Agah olunuz! Cesedin içinde bir et (parçası) vardır ki iyi olursa bütün cesed iyi olur, bozuk olursa bütün cesed bozuk olur. İşte o (et parçası) kabldır." buyurmuştur.
İnsan, kalbini bildiği zaman nefsini bilmiş olur, nefsini bildiği zaman da rabbini bilmiş olur. İnsan, kalbini bilmediği zaman nefsini de bilemez, nefsini bilmeyen de Rabbini bilemez.
İman ile küfrü, itaat ile isyanı birbirinden ayiran kalbdir. Kur'an-ı Kerim'de mendub.com "Onlar (nünafıklar) kalblerinde olmayan şeyi (mü'min olduklarını) dilleriyle söylerler. Ve Allâh onların (kalblerinde) ne sakladıklarını tamamen bilicidir." (Al-i İmran Suresi, ayet 167) ve "Ey Resul -gerek o ağızları ile iman ettik deyip de kalbleri iman etmeyenlerden olsun ve gerek Yahudi olanlardan- küfün içinde yarış edenler seni mahzun etmesin..." (Maide Suresi, ayet 41) buyurulmuştur.
Allâhü Teâlâ kullarının kalblerine bakar. Şuara Suresi'nin 88. ve 89. ayetlerinde "O gün ki (kıyamet günü) ne mal fayda verir ve ne de oğullar, ancak Allâh'a selim bir kalb ile varan kimse müstesna." buyurulmuştur. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) de mendub.com "Allâhü Teâlâ sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz. Ancak sizin kalblerinize ve amellerinize bakar." buyurmuştur. Diğer bir hadis-i şerifte "Allâhü Teâlâ'ya, kabul olunacağına inanarak dua ediniz. Biliniz ki Allâhü Teâlâ, ğafil ve umursamaz kalbden yapılan duaya icabet etmez." buyurulmuştur.
Gerçekte Allâh'a itaat eden kalbdir; ibadetlerden uzuvlara kalbin nurları yayılır. Gerçekte Allâh'a isyan eden de kalbdir. Uzuvlarda görülen kötülükler ise onun eseridir. Onun zulmette veya nurda olduğunu, uzuvlarındaki iyilik veya kötülük gösterir. Çünkü her kap, içinde ne varsa onu sızdırır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) mendub.com "Agah olunuz! Cesedin içinde bir et (parçası) vardır ki iyi olursa bütün cesed iyi olur, bozuk olursa bütün cesed bozuk olur. İşte o (et parçası) kabldır." buyurmuştur.
İnsan, kalbini bildiği zaman nefsini bilmiş olur, nefsini bildiği zaman da rabbini bilmiş olur. İnsan, kalbini bilmediği zaman nefsini de bilemez, nefsini bilmeyen de Rabbini bilemez.
İman ile küfrü, itaat ile isyanı birbirinden ayiran kalbdir. Kur'an-ı Kerim'de mendub.com "Onlar (nünafıklar) kalblerinde olmayan şeyi (mü'min olduklarını) dilleriyle söylerler. Ve Allâh onların (kalblerinde) ne sakladıklarını tamamen bilicidir." (Al-i İmran Suresi, ayet 167) ve "Ey Resul -gerek o ağızları ile iman ettik deyip de kalbleri iman etmeyenlerden olsun ve gerek Yahudi olanlardan- küfün içinde yarış edenler seni mahzun etmesin..." (Maide Suresi, ayet 41) buyurulmuştur.
Allâhü Teâlâ kullarının kalblerine bakar. Şuara Suresi'nin 88. ve 89. ayetlerinde "O gün ki (kıyamet günü) ne mal fayda verir ve ne de oğullar, ancak Allâh'a selim bir kalb ile varan kimse müstesna." buyurulmuştur. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) de mendub.com "Allâhü Teâlâ sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz. Ancak sizin kalblerinize ve amellerinize bakar." buyurmuştur. Diğer bir hadis-i şerifte "Allâhü Teâlâ'ya, kabul olunacağına inanarak dua ediniz. Biliniz ki Allâhü Teâlâ, ğafil ve umursamaz kalbden yapılan duaya icabet etmez." buyurulmuştur.