19-05-2020, Saat: 03:41
Bir kimse yaptığı ibadetin (kendisi için niyet etmiş olsa bile) sevâbını başkasına bağışlayabilir.
Bütün ibâdetler, namaz, oruç, sadaka, Kur'an okumak, zikir etmek, tavaf etmek, hacc ve umre yapmak, peygamberlerin, şehitlerin, evliyânın ve sâlihlerin kabirlerini ziyAret etmek, ölüyü kefenlemek vesâir işlenen bütün hayırların sevâbını bir başka kimseye hediye edebilir. Ehl-i sünnet ve'l-cemâat inancına göre sevâbı ona ulaşır.
Nafile bir ibâdeti hediye etmek isteyenin, erkek kadın bütün mü'minler için niyet etmesi efdaldir, daha makbuldür. Çünkü bu hediye onlara (ecriden eksilmeden) hiç noksansız ulaşır ve ayrıca hediye edene de onların sayısınce sevap verilir.
Bir hadîs-i şerîfte mendub.com "Bir kimse kabristana uğrar da on defa Ihlas Sûresi'ni (Kul huvellâhü ehad...) okur ve sevâbını ölülere bağışlarsa, kendisine ölülerin sayısınca sevap verilir." buyurulmuştur.
Hz. Enes (r.a.) Resûlullah Efendimiz'e (s.a.v.): "Yâ Resûlullah! Biz ölülerimiz nâmına sadaka veriyoruz. Onlar nâmına haccediyor, duâda bulunuyoruz. Acaba bu onlara ulaşıyor (vâsıl oluyor) mu?" diye sormuş. Resûlullah (s.a.v.), "Evet, onlara vâsıl olur ve onlar bundan, sizden birinize bir tabak hediye geldiği zaman nasıl sevinirse öyle sevinirler." buyurmuştur.
Diğer bir hadîs-i şerîfte Peygamber Efendimiz (s.a.v.), mendub.com "Ölülerinize Yâsîn okuyun!" buyurmuştur.
Kur'ân-ı Kerîm'de anaya babaya duâ edilmesi emir buyurulmuş, meleklerin müminlere istiğfar ettikleri haber verilmiştir ki, bunlar fayda hâsıl olduğunu göstermektedir.
Resûlullah (s.a.v.) birini kendisi, diğeri ümmeti adına olmak üzere iki alaca koç kurban etmiştir.
Yâni sevâbını ümmetine bağışlamıştır. Resûlullah (s.a.v.) böylece bir insanın amelinin başkasına fayda vereceğini öğretmiş oluyordu. Ona tâbi olmak ise en sağlam kulpa sarılmaktır.
Bütün ibâdetler, namaz, oruç, sadaka, Kur'an okumak, zikir etmek, tavaf etmek, hacc ve umre yapmak, peygamberlerin, şehitlerin, evliyânın ve sâlihlerin kabirlerini ziyAret etmek, ölüyü kefenlemek vesâir işlenen bütün hayırların sevâbını bir başka kimseye hediye edebilir. Ehl-i sünnet ve'l-cemâat inancına göre sevâbı ona ulaşır.
Nafile bir ibâdeti hediye etmek isteyenin, erkek kadın bütün mü'minler için niyet etmesi efdaldir, daha makbuldür. Çünkü bu hediye onlara (ecriden eksilmeden) hiç noksansız ulaşır ve ayrıca hediye edene de onların sayısınce sevap verilir.
Bir hadîs-i şerîfte mendub.com "Bir kimse kabristana uğrar da on defa Ihlas Sûresi'ni (Kul huvellâhü ehad...) okur ve sevâbını ölülere bağışlarsa, kendisine ölülerin sayısınca sevap verilir." buyurulmuştur.
Hz. Enes (r.a.) Resûlullah Efendimiz'e (s.a.v.): "Yâ Resûlullah! Biz ölülerimiz nâmına sadaka veriyoruz. Onlar nâmına haccediyor, duâda bulunuyoruz. Acaba bu onlara ulaşıyor (vâsıl oluyor) mu?" diye sormuş. Resûlullah (s.a.v.), "Evet, onlara vâsıl olur ve onlar bundan, sizden birinize bir tabak hediye geldiği zaman nasıl sevinirse öyle sevinirler." buyurmuştur.
Diğer bir hadîs-i şerîfte Peygamber Efendimiz (s.a.v.), mendub.com "Ölülerinize Yâsîn okuyun!" buyurmuştur.
Kur'ân-ı Kerîm'de anaya babaya duâ edilmesi emir buyurulmuş, meleklerin müminlere istiğfar ettikleri haber verilmiştir ki, bunlar fayda hâsıl olduğunu göstermektedir.
Resûlullah (s.a.v.) birini kendisi, diğeri ümmeti adına olmak üzere iki alaca koç kurban etmiştir.
Yâni sevâbını ümmetine bağışlamıştır. Resûlullah (s.a.v.) böylece bir insanın amelinin başkasına fayda vereceğini öğretmiş oluyordu. Ona tâbi olmak ise en sağlam kulpa sarılmaktır.