30-05-2020, Saat: 19:38
Daveti zengin ile fakiri ayırmadan kabul etmek sünnet-i müekkedir. Ancak davetin gösteriş maksadı ile olduğunu bilirse mazeret (özür) beyan ederek gitmez. Mesafe uzak olduu için gitmekten geri kalmamalıdır. Nafile oruç tutuyorsa bile davete gider ve davet sahibini sevindirmek niyetiyle yer. Çünkü bu, nafile oruçtan daha faziletlidir. Eer davet edilen yemekte şüphe varsa veya davet sahibi zalim, bid'at ehli, fasık, şerli, böbürlenen bir kimse ise davete icabet etmez, gitmez.
Davate giderken niyeti, karnının doyurmak değil, Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.)'in sünnetine tabi olmak, (uymak ve günahtan kaçınmak olmalıdır. Çünkü bir hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: mendub.com "Kim davete icabet etmezse Allâh'a asi (günahkar) olmuştur."
Veya niyeti, mü'min kardeşini sevindirmek olmalıdır. Çünkü Peygamber Efendimiz (s.a.v.) mendub.com "Kim bir mü'mini sevindirirse, Allâh'ı sevindirmiştir." buyurmuşlardır.
Davete icabet eden kişi, davet sahibini uzun müddet bekletmez. Onlar hazırladıklarını tamamlamadan, aniden de gelmez. Baş tarafa oturmaya çalışmadan, tevazu ile gelir, orada hazır bulunan insanlara zahmet vermez. Davet sahibi nereye oturmasını isterse oraya oturur.
Davetten ayrılırken bir kusur meydana gelmiş olsa bile gönül hoşluğu ile ayrılmalıdır. Ayrılırkan ev sahibinin rızası ve izniyle ayrılmalıdır. kalacağı müddet içinde ev sahibinin rızasına göre kalmalıdır.
Davate giderken niyeti, karnının doyurmak değil, Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.)'in sünnetine tabi olmak, (uymak ve günahtan kaçınmak olmalıdır. Çünkü bir hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: mendub.com "Kim davete icabet etmezse Allâh'a asi (günahkar) olmuştur."
Veya niyeti, mü'min kardeşini sevindirmek olmalıdır. Çünkü Peygamber Efendimiz (s.a.v.) mendub.com "Kim bir mü'mini sevindirirse, Allâh'ı sevindirmiştir." buyurmuşlardır.
Davete icabet eden kişi, davet sahibini uzun müddet bekletmez. Onlar hazırladıklarını tamamlamadan, aniden de gelmez. Baş tarafa oturmaya çalışmadan, tevazu ile gelir, orada hazır bulunan insanlara zahmet vermez. Davet sahibi nereye oturmasını isterse oraya oturur.
Davetten ayrılırken bir kusur meydana gelmiş olsa bile gönül hoşluğu ile ayrılmalıdır. Ayrılırkan ev sahibinin rızası ve izniyle ayrılmalıdır. kalacağı müddet içinde ev sahibinin rızasına göre kalmalıdır.